Triathlon: 6-tygodniowy plan treningowy dla zaawansowanych

Autor: Miłosz Kuszczak, trener triathlonu, były zawodnik kadry narodowej, uczestnik MŚ oraz ME. Obecnie współpracuje z zawodnikami startującymi na różnych dystansach, od sprinterskiego po half iron aż do dystansu pełnego (tzw. ironman).

6-tygodniowy plan treningowy do triathlonu dla zawodników na zaawansowanym poziomie opracowany został przez Miłosza Kuszczaka - czynnego triathlonistę i wieloletniego trenera.

6-tygodniowy plan treningowy do triathlonu dla zaawansowanych

Plan opracowany został z myślą o doświadczonych zawodnikach, którzy mają za sobą wielokrotne starty w maratonach i triathlonach. Sportowiec na tym poziomie zna swoje tętna maksymalne, posługuje się monitorem pracy serca i innymi akcesoriami przydatnymi w treningu. Zna takie pojęcia jak "kadencja" oraz jest w stanie określić swoje pułapy tlenowe, tlenowo-beztlenowe oraz beztlenowe. Zna również dobrze swój organizm i potrafi dobierać obciążenia treningowe w zależności od samopoczucia.

Zapoznaj się z pojęciami użytymi w poniższym planie i sprawdź, czy zaproponowany plan treningowy jest odpowiedni dla twojego poziomu zaawansowania.

Triathlon: przydatne terminy treningowe

Pływanie

  • kraul z rotacją ciała - zwracaj uwagę na rotowanie ciała z jednego boku na drugi podczas ruchów rąk,
  • kraul łapki - kraul z założonymi łapkami oporowymi na rękach.

Rower

  • jazda na rowerze z akcentami - jest to jazda na niskich intensywnościach z realizacją wyznaczonych zadań,
  • duża tarcza z przodu - przerzucenie przerzutki w rowerze na większą zębatkę z przodu (zwykle ma 52 ząbki),
  • mała tarcza z przodu - przerzucenie przerzutki w rowerze na większą zębatkę z przodu (zwykle ma 39-42 ząbki).

Bieganie

  • WB1 - wycieczka biegowa w 1 zakresie intensywności, tzw. wybieganie na podbiegach - ćwiczenia siły biegowej na wzniesieniach o 2-5% nachyleniu,
  • BNP - bieg z narastającą prędkością, zazwyczaj zaczynający się od intensywności równej wybieganiu, a kończący się na biegu w strefie przemian tlenowo-beztlenowych,
  • tempówki - powtarzane odcinki o określonej intensywności w kolarstwie lub bieganiu przeplatane przerwami o intensywności pozwalającej na regenerację.

Na następnej stronie >>6-tygodniowy plan treningowy do triathlonu dla zaawansowanych<<

Zobacz także