3 ćwiczenia na smukłą talię: twisty, skłony do boku i przenoszenie nóg

Autor: Aneta Grabowska - artykuł pochodzi z miesięcznika "Zdrowie"

Ćwiczenia na smukłą talię pomogą ci wymodelować brzuch i pozbyć się boczków. Wystarczy regularnie robić 3 proste ćwiczenia, aby talia była węższa, a cała sylwetka optycznie się wysmukliła.

3 ćwiczenia na smukłą talię: twisty, skłony do boku i przenoszenie nóg
fot: thinkstockphotos.com Ćwiczenia na talię sprawią, że nabierzesz bardziej kobiecych kształtów i podniosą twoją atrakcyjność.

Ćwiczeniami na talię zlikwidujesz zbędny tłuszcz, który odłożył się na „boczkach” i wymodelujesz ładne wcięcie. Pomimo tego, że kształt talii w dużej mierze zależy od budowy ciała i genów, nie oznacza, że nie da się go poprawić.

Ćwiczenia na smukłą talię

Na wygląd talii korzystnie wpływają krążenia bioder, kręcenie hula-hoop, skrętoskłony, ćwiczenia na skośne mięśnie brzucha (tzw. brzuszki, tyle że robione „na ukos”). Z tymi ostatnimi nie wolno jednak przesadzać, bo gdy są wykonywane nieumiejętnie, mogą powiększyć mięśnie i poszerzyć talię. Modelowaniu wcięcia służy też taniec – spójrz na sylwetki zawodowych tancerzy. Świetne są zwłaszcza tańce latynoamerykańskie, oparte na zmysłowych ruchach bioder i całego ciała, jak rumba, salsa, cza-cza, samba. Doskonałe efekty daje też taniec bollywoodzki. Może więc warto zapisać się na kurs?

3 skuteczne ćwiczenia wyszczuplające talię

Jeśli chcesz wymodelować talię w domu, wystarczy, że regularnie (3 razy w tygodniu) będziesz wykonywać podane ćwiczenia:

Ćwiczenia w piękną talię: podskoki (twisty)

Stań na lekko ugiętych nogach, ręce w łokciach zegnij . Podskakując, skręcaj nogi i biodra w jedną stronę, a tułów w drugą. Wykonaj 20 powtórzeń w 3–4 seriach.

Ćwiczenia na piękną talię: skłony do boku

Stojąc ze skrzyżowanymi nogami (lub w rozkroku), prawą rękę oprzyj na biodrze, a lewą unieś nad głowę. Zrób 30 skłonów do prawej strony, a następnie 30 do lewej. Wykonaj 3–4 serie.

Ćwiczenia na piękną talię: przenoszenie nóg

Połóż się na plecach, ręce spleć na karku, unieś zgięte nogi. Wolno przenieś nogi w prawą stronę, zbliżając kolana do podłogi, jednocześnie unieś głowę i skieruj ją w lewą stronę. Zmień stronę. Wykonaj 10 powtórzeń w 3–4 seriach.

Najlepsze ćwiczenie na talię? Russian twist!

To ćwiczenie nie jest łatwe, ale bezapelacyjnie daje najlepsze efekty. Jak zrobić russian twist?

Siądź prosto na podłodze. Mocno napnij mięśnie brzucha i odchyl lekko tułów do tyłu. Nogi unieś nad ziemię i ugnij w kolanach pod kątem prostym (tak, żeby łydki znajdowały się równolegle do podłoża). To twoja pozycja wyjściowa.

Teraz zrób skręt tułowia i dotknij obiema dłońmi podłogi obok siebie. Następnie skręć talię w drugą stronę i znów dotknij do ziemi. Nie opuszczaj nóg! Ćwicz na przemian. Dla utrudnienia możesz trzymać w rękach ciężarek, butelkę z wodą czy piłkę lekarską.

Na początek wykonaj łącznie 10 skrętów, ale z treningu na trening zwiększaj liczbę powtórzeń o 2.

Przyrządy do ćwiczeń na smukłą talię

Do ćwiczeń talii świetnie nadają się przyrządy: hula-hoop i twister. W przypadku plastikowej obręczy zataczamy duże okręgi biodrami, natomiast trening na twisterze polega na skręcaniu bioder raz w lewo, raz w prawo. Oba rodzaje wysiłku prowadzą do wzmocnienia skośnych mięśni brzucha i wymodelowania talii.

Polecamy
Hula-hoop na mięśnie brzucha i talię: jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Hula-hoop na mięśnie brzucha i talię: jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Ćwiczenia z hula-hoop to nie tylko świetna zabawa. Kręcenie plastikową obręczą jest naprawdę bardzo skuteczne: hula-hoop modeluje sylwetkę (regularne kręcenie ...

Dwa argumenty na wąską talię: 0,7 i 0,8

Weź centymetr i zmierz obwód talii i bioder. Pierwszy podziel przez drugi. Wynik nieco oddala się od idealnego 0,7? Pora poświęcić talii trochę uwagi.

Po pierwsze dlatego, że proporcjonalna sylwetka, a dokładniej wąska talia i szerokie biodra, to gwarancja powodzenia u płci przeciwnej. Badania pokazują, że panowie, szukając partnerki, oceniają jej płodność na podstawie talii i bioder. Idealny stosunek ich obwodów wynosi 0,7. Drugi argument dotyczy zdrowia. Zgodnie ze wskaźnikiem WHR (służy do określenia rozmieszczenia tkanki tłuszczowej i rodzaju otyłości), jeżeli stosunek obwodu talii do bioder wynosi u kobiety powyżej 0,8, oznacza to, że tkanka tłuszczowa gromadzi się w okolicy brzucha. A to zwiększa ryzyko m.in. chorób sercowo-naczyniowych i cukrzycy typu 2.

Plan treningu na wąską talię

Aby wysmuklić talię, ćwiczenia musisz połączyć z treningiem wytrzymałościowym (długotrwałym i o średniej intensywności), który pozwala spalić zbędną tkankę tłuszczową. A więc np. po marszu, joggingu czy jeździe na rowerze (lub rowerku stacjonarnym) zrób ćwiczenia na talię. Cały trening powinien trwać 40–50 minut, z czego ok. 15 powinnaś poświęcić na modelowanie talii. Dlaczego to takie ważne?

Organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową 20–30 minut od rozpoczęcia ćwiczeń. Ponadto długotrwały trening o charakterze wytrzymałościowym nie rozwija nadmiernie mięśni, ale je ujędrnia, co oznacza, że stają się sprawniejsze, a dzięki temu spalają więcej energii (z tkanki tłuszczowej), więc chudniesz. Dlatego ćwicząc systematycznie (minimum 3 razy w tygodniu) w ten sposób, masz szanse zmniejszyć obwód talii o kilka centymetrów! Żeby jednak ćwiczenia przyniosły oczekiwane efekty, trzeba również zmodyfikować dietę – zrezygnować z fast foodów, tłustych mięs, słodyczy. Na stałe w menu powinny zagościć warzywa i owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe, chude mięso, ryby i nabiał, tłuszcze roślinne.

Polecamy
Trening kardio: na czym polega trening wytrzymałościowy? Zalety treningu kardio

Trening kardio: na czym polega trening wytrzymałościowy? Zalety treningu kardio

Trening kardio, zwany też treningiem wytrzymałościowym, to forma ćwiczeń mająca na celu poprawę wydolności serca. Polecana jest wszystkim osobom, bez ...

Zobacz także