Spokojna muzyka do ćwiczeń: pilatesu, jogi i callanetics

Autor: Aleksandra Urbaniak

Spokojna muzyka to ciekawy dodatek do ćwiczeń pilates, jogi i callanetics. Dzięki relaksującym dźwiękom płynącym z głośników łatwiej osiągniesz odprężenie potrzebne podczas treningu. Oto 3 kompilacje utworów odpowiednich do spokojnych ćwiczeń.

Spokojna muzyka do ćwiczeń pomoże ci osiągnąć niezbędne w treningu pilates, jogi i callanetics odprężenie oraz uspokoić oddech. Utwory mają wolne tempo i często wzbogacone są o partie instrumentalne charakterystyczne dla muzyki Dalekiego Wschodu. Orientalne dźwięki koją nerwy, wprowadzają w stan harmonii i wyciszenia.

Warto swój codzienny trening pilates lub jogi wzbogacić o muzykę relaksacyjną. Prezentowane poniżej kompilacje utworów idealnie nadają się jako podkład do ćwiczeń w domu.

Muzyka do pilates




Muzyka do jogi

Muzyka do jogi powinna składać się wyłącznie z utworów instrumentalnych - o ile wsłuchiwanie się w śpiewane przez wokalistów słowa nie przeszkadza np. w zumbie, a wręcz może dodawać jej tempa, o tyle podczas praktykowania jogi odwracanie swojej uwagi od praktykowania asan na rzecz podążania za tekstem piosenki nie jest wskazane. Mamy przecież skupić się na wyciszeniu, uzyskaniu równowagi między ciałem a duszą, odstresować się i uspokoić zmysły. Co więcej, muzyka do jogi powinna być emitowana na stałym poziomie głośności. Odpowiednio dobrana muzyka do jogi sprawdzi się zwłaszcza w przypadku jogi czakr. Ma ułatwić oczyszczenie kanałów nadi i ułatwić przepływ energii pranajamy przez wszystkie siedem czakr.

 



Muzyka do jogi to zazwyczaj muzyka relaksacyjna, dźwięki natury: śpiew ptaków, szum wody, odgłosy lasu. Jej zadaniem jest wyciszenie, uspokojenie, ułatwienie medytacji, wyłączenia umysłu z odbierania bodźców z zewnątrz i umożliwienie osobie ćwiczącej skupienia się na sobie. Muzyka do jogi inspirowana jest kulturą tybetańską, hinduską i japońską.

Muzyka do callanetics




Zobacz także