Aquacycling - zalety pedałowania pod wodą

Wypróbuj aquacycling, jeśli lubisz pływać i jeździć na rowerze. Zajęcia te prowadzone są na specjalnych rowerach, przystosowanych do pracy w środowisku wodnym. Zajęcia są bardzo dynamiczne, ale dzięki masującym właściwościom wody zakwasy następnego dnia bolą o wiele mniej.

Aquacycling - zalety pedałowania pod wodą
fot: thinkstockphotos.com

Aquacycling to forma zająć łącząca elementy aqua aerobiku ze spinningiem, czyli zajęciami na rowerze stacjonarnym. Inne spotykane nazwy aquacyclingu to aquaspinning, aquabike, hydrospinning lub hydrocycling.

Zajęcia prowadzone są w rytm dynamicznej muzyki, co pozwala na zmiany tempa podczas treningu, ale urozmaicane są różnymi kombinacjami ćwiczeń, zmianami pozycji czy kierunku jazdy. Dzięki zastosowaniu ćwiczeń aerobowych podczas zajęć świetnie spala się zbędna tkanka tłuszczowa, zwiększa się wydajność pracy serca i płuc i poprawia ogólna kondycja fizyczna.

Podczas 45-minutowych zajść można spalić od 600 do nawet 1200 kcal.

Ponadto zajęcia wspomagają redukcję cellulitu. Specjalnie skonstruowane rowery, które wykorzystują opór wody jako element obciążenia treningowego, wpływają na wzmocnienie mięśni oraz wysmuklenie ciała. Oprócz nóg zaangażowane są wówczas również brzuch, ramiona i barki.

Czytaj też: Aqua jogging, czyli bieganie w wodzie - na czym polega i jakie daje efekty?

Nie przegap

Kto może ćwiczyć aquacycling?

Ten rodzaj aktywności nadaje się dla wszystkich, nawet dla dzieci i osób starszych. Szczególnie polecany jest on osobom po urazach, z nadwagą czy chcącym poprawić kondycję kręgosłupa. Dzięki temu, że woda unosi ciało, o wiele mniej odczuwa się zmęczenie, pomimo że mięśnie pracują bardzo intensywnie.

Korzyści zdrowotne aquacycling

Ciśnienie hydrostatyczne wody działa na ciało jak masaż limfatyczny, dzięki czemu organizm szybciej pozbywa się szkodliwych produktów przemiany materii i toksyn. Wodny masaż wpływa korzystnie na perystaltykę jelit oraz na dolegliwości żołądkowe.

Zajęcia są także wykorzystywane w zabiegach rehabilitacyjnych przy wadach kręgosłupa, dyskopatii czy po wypadkach. Po zanurzeniu w wodzie ciało i stawy są odciążone, dzięki temu nie jesteśmy narażeni na urazy. Masująco działająca woda znakomicie poprawia elastyczność skóry.

Aquacycling jest również doskonałym sposobem na walkę z żylakami. Podczas zajęć uwalniają się endorfiny, czyli hormony szczęścia, które poprawiają nasze samopoczucie.

Obejrzyj WIDEO na temat AQUACYCLING

Źródło: Newseria

Polecamy
ZALETY PŁYWANIA: wzmacnia mięśnie i odciąża kręgosłup

ZALETY PŁYWANIA: wzmacnia mięśnie i odciąża kręgosłup

Pływanie pełni rolę profilaktyczną i rehabilitacyjną dzięki temu, że podczas ruchu w wodzie angażujemy praktycznie wszystkie mięśnie. Nawet jeśli nie ...

Zobacz także