Nordic walking dla początkujących [WIDEO]

Autor: Aleksandra Urbaniak

Ćwiczenia nordic walking dla początkujących mają na celu przygotować aparat ruchowy do właściwego chodzenia z kijami. Uczą prawidłowej pracy rąk oraz stawiania długich kroków, dzięki czemu potem łatwiej opanować technikę marszu. Obejrzyj wideo, na którym instruktorka Maria Tańska pokazuje podstawowe ćwiczenia nordic walking dla początkujących.

Początkujący mogą zacząć naukę nordic walking już w domu przed lustrem. Wcześniejsze przygotowanie pomaga w wyrobieniu właściwych nawyków ruchowych, od których zależy szybkość i łatwość uczenia się techniki chodu. Ćwiczenia nordic walking dla początkujących to także świetne uzupełnienie rozgrzewki przed właściwym treningiem z kijami.

Zobacz wideo, na którym instruktorka Maria Tańska z Nordic Walking Warszawa pokazuje kilka prostych ćwiczeń z kijkami dla początkujących.

Nordic walking dla początkujących: długie wykroki

To ćwiczenie pomoże ci opanować technikę stawiania długich kroków podczas marszu.

Chwyć kije mniej więcej w 1/4 ich długości – tak, żeby dłuższa część znajdowała się z przodu. Ręce opuść wzdłuż ciała. Zacznij marsz stawiając zamaszyste kroki odpowiadające długości wystających kijów. Jednocześnie pracuj rękami machając nimi naprzemiennie w przód i w tył.

Nordic walking dla początkujących: nauka pracowania rękami

Do wykonania tego ćwiczenia nie potrzebujesz otwartej przestrzeni, więc możesz zrobić je w domu przed lustrem. Ważne, abyś przyjrzał się ustawieniu swojej dłoni podczas odwodzenia kija w tył.

Stań w wykroku. Jeden kij schowaj pod pachę. Wyprostuj łokieć i ustaw drugi kij pod kątem ostrym do podłoża. Odwiedź rękę w tył nie zmieniając położenia kija. W momencie przekładania ręki za siebie nie skręcaj dłoni – zamiast tego rozluźnij uchwyt i otwórz dłoń prostując palce. Powtarzaj ruszając ręką w przód i w tył. Pamiętaj o zmianie strony.

Nordic walking dla początkujących: marsz kulawego (z jedną ręką)

Dzięki temu ćwiczeniu nauczysz się, jak zsynchronizować pracę rąk i nóg.

Jeden kij schowaj pod pachę, drugi wyprostowaną ręką wbij w ziemię pod kątem ostrym. Zacznij maszerować przekładając kij za siebie tak jak w poprzednim ćwiczeniu. Bardzo ważne, abyś stawiał krok nogą przeciwległą do wychodzącej ręki. Rób dalekie, zamaszyste wykroki.

Gdy już opanujesz wszystkie ćwiczenia, spróbuj połączyć ruch rąk i nóg w jedną całość.

Polecamy
Techniki NORDIC WALKING: instrukcja chodzenia z kijkami w 3 krokach

Techniki NORDIC WALKING: instrukcja chodzenia z kijkami w 3 krokach

Nordic walking to połączenie tradycyjnego marszu z techniką jazdy na nartach biegowych. Sport na pierwszy rzut oka wygląda niewinnie i ...

Zobacz także