Siatkówka plażowa - zasady i korzyści z gry w siatkę na piasku

Autor: Ewa Anna Baryłkiewicz - artykuł pochodzi z miesięcznika "Zdrowie"

Siatkówka plażowa to sport, który można uprawiać też w mieście. Zobacz jakie są zasady gry i ile możesz schudnąć w czasie godziny zabawy. Zaproś przyjaciół i rozegrajcie emocjonujący mecz siatkówki na piasku!

Siatkówka plażowa - zasady gry i korzyści z gry w siatkę na piasku
fot: thinkstockphotos.com W czasie godziny gry w siatkówkę spala się około 500 kcal.

Każdego lata przybywa entuzjastów gry w siatkówkę na plaży. Z myślą o nich ośrodki wczasowe przygotowują piaszczyste boiska i organizują turnieje. Miniboisko możesz też z łatwością zrobić samodzielnie, wystarczy przynieść na plażę 2 słupki, siatkę i piłkę. Potrzebne będzie również dobre towarzystwo, bo siatkówka to gra zespołowa.

Na czym polega gra w siatkówkę plażową?

Siatkówka plażowa różni się od gry w hali sportowej. Mecz rozgrywają dwie dwuosobowe drużyny. Podczas gry na otwartej przestrzeni największą trudność stanowi tor lotu piłki – jej prędkość i kierunek są bowiem zależne nie tylko od siły uderzenia gracza, ale również od...wiatru. Zawodnicy grają boso, w strojach kąpielowych.

Dołączając do drużyny, pamiętaj, by zakładać w upał czapkę z daszkiem – uchroni cię przed prażącymi i szkodliwymi promieniami słońca. Przed rozpoczęciem gry posmaruj całe ciało kosmetykiem z wysokim filtrem UV.

Dla kogo jest siatkówka plażowa?

Te zabawę wybierają zazwyczaj ludzie młodzi i energiczni, lubiący spędzać urlop aktywnie. Gra jest tak intensywna, że szybko można pozbyć się nadwyżki energii. Tempo narzucają sami zawodnicy, dlatego – dobierając się w drużyny – powinni wziąć pod uwagę wiek i kondycję fizyczną. To świetna forma ruchu dla osób, które dawno nie ćwiczyły – włączając się codziennie na kilkanaście minut do zabawy, szybko poprawią formę. To także idealna propozycja dla pań, które podczas wakacji zamierzają zgubić kilka nadprogramowych kilogramów. Osoby z nadciśnieniem powinny jednak unikać tej gry, zwłaszcza w czasie upałów.

Nie przegap

Zalety gry w siatkówkę plażową

Ruch na świeżym powietrzu ma same zalety: relaksuje i pobudza. Szybko dotlenisz organizm i usprawnisz krążenie. Już po pierwszym treningu poczujesz się odprężona i nabierzesz zapału do kolejnych wyzwań. Grając w siatkę, będziesz bez ustanku biegać, schylać się i podskakiwać.

W efekcie wymodelujesz figurę: wzmocnisz mięśnie brzucha, wysmuklisz uda i łydki, ujędrnisz pośladki, wyrzeźbisz linię ramion. Nie tylko schudniesz, ale również poprawisz sprężystość ciała, rozprawisz się z cellulitem. Podczas godzinnej gry możesz spalić nawet 500 kalorii! Rozgrzany piasek podziała jak naturalny piling do stóp. Dodatkowo zyskasz złocistą i – co ważne – równomierną opaleniznę. Trenując regularnie, zwiększysz wydolność organizmu, utrzymasz zgrabną sylwetkę, wypoczniesz i szybko uwolnisz się od stresu.

Zasady gry w siatkówkę plażową

  1. Celem gry jest przebicie piłki nad siatką na stronę przeciwną, aby dotknęła podłoża.
  2. Piłkę zawsze wprowadza do gry zawodnik zagrywający (i posyła ją przeciwnikowi).
  3. Piłka może być odbijana dłońmi, rękami i całym ciałem.
  4. Dwóch zawodników może odbić piłkę jednocześnie.
  5. Piłka raz podrzucona do góry musi być podana do innego zawodnika – na wykonanie zagrywki zawodnik ma 5 sekund od gwizdka sędziego.
  6. Drużynie – przed przebiciem piłki za siatkę – przysługują najwyżej 3 uderzenia.
  7. Set trwa, aż jedna z drużyn zdobędzie 21 punktów (przy różnicy minimum 2).
  8. Zwycięża drużyna, która zyska przewagę 2 setów.
Polecamy
5 ćwiczeń na silne przedramiona (z hantlami, na drążku, z krzesłem)

5 ćwiczeń na silne przedramiona (z hantlami, na drążku, z krzesłem)

Ćwiczenia na przedramiona mają za zadanie wzmocnić i wyrzeźbić dolne partie rąk. Regularny trening tej grupy mięśniowej zapobiega powstawaniu dysproporcji ...

Zobacz także