CALLANETICS: efekty odchudzające i antycellulitowe już po 10 godzinach ćwiczeń

Autor: Anna Jakimiuk

Callanetics to jedne z najefektywniejszych ćwiczeń jakie wymyślono. Pierwsze efekty widać już po dwóch tygodniach regularnych ćwiczeń, bo 1 godzina spędzona na callaneticsie to równowartość 20 godzin aerobiku!

Każde zajęcia callanetics składają się z rozgrzewki, ćwiczeń na brzuch, nogi, biodra i rozciągania połączonego z ćwiczeniami relaksacyjnymi, dzięki czemu mięśnie stają się elastyczniejesz, a skóra bardziej napięta, bez konsekwencji rozbudowanej tkanki mięśniowej.

Callanetics: efekty ćwiczeń

Efektem, który widać już po 10 godzinach ćwiczeń jest wyraźna poprawa postawy i lepsze samopoczucie. Sylwetka się wyszczupla, a całe ciało wygląda młodziej – nie bez powodu mówi się o callaneticsie, że „odejmuje” lat. Ćwiczenia te pięknie modelują brzuch, wyszczuplają uda i podnoszą pośladki, a przede wszystkim likwidują cellulit.

Wiele osób wybiera tę metodę ze względu na szybkie efekty odchudzające. Trzeba jednak wiedzieć, że callanetics nie gwarantuje szybkiej utraty wagi, zwiększa tylko metabolizm i redukuje tendencję do odkładania się masy tłuszczowej, a ćwiczenia wzmacniają mięśnie i dzięki temu wygląd sylwetki zmienia się. W rezultacie po kilkudziesięciu godzinach ćwiczeń z powodzeniem można zmieścić się w ubrania mniejsze nawet o nawet o 2 rozmiary! Zdarza się, że waga osoby ćwiczącej callanetics stoi w miejscu przez wiele tygodni, choć wyraźnie widać, że brzuch i uda są szczuplejsze.

Seria ćwiczeń wzmacniających poprawia elastyczność mięśni i koordynację ruchową. W czasie jednej sesji mięśnie są rozgrzewane, wzmacniane i rozciągane, co zapobiega nadmiernej rozbudowie tkanki mięśniowej, a regularne treningi zwiększają siłę i dodają energii.

Ćwiczenia callanetics wzmacniają też mięśnie dna macicy, dlatego pomocne mogą być w łagodzeniu skutków menopauzy i powodują wzrost poziomu libido.

Kiedy widać efekty ćwiczeń?

Zaletą callaneticsu jest to, że efekty ćwiczeń są bardzo szybkie. Już po kilku pierwszych godzinach widać rezultaty na brzuchu i udach. Ale wyraźna zmiana w wyglądzie zauważalna będzie po 10 godzinach.

Jest tylko jeden warunek, który musi być spełniony, żeby osiągnąć zamierzony cel: dokładność. Każde ćwiczenie musi być wykonane ze starannością i zalecaną siłą napinającą mięśnie. Dobrym pomysłem jest zrobienie zdjęcia sylwetki co kilka treningów - wspomoże to utrzymanie motywacji do dalszych ćwiczeń.

Zalety zdrowotne callaneticsu

1. Callanetics opiera się na ćwiczeniach izometrycznych, które w przeciwieństwie do treningu cardio (np. joggingu lub aerobiku), polegają przede wszystkim na wzmocnieniu mięśni przez ich napinanie przez określoną liczbę sekund. Warto wiedzieć, że w oparciu o zasady izometryczne, konstruowane są także ćwiczenia rehabilitacyjne.

2. Callanetics nie tylko ujędrnia mięśnie brzucha, pośladków i ud, ale i podnosi ogólną wydolność organizmu.

3. Pierwotnym założeniem callaneticsu była poprawa postawy ciała i odciążenie kręgosłupa. Callan Pinckney, autorka metody, układała ćwiczenia z myślą o redukowaniu bólów kręgosłupa. Ich zaletą jest więc to, że w przeciwieństwie do innych ćwiczeń są bezpieczne i praktycznie nie powodują urazów.

Zobacz także