PiYo to połączenie jogi i pilatesu. Poznaj efekty i zasady ćwiczeń

Autor: Aleksandra Stolarczyk, psychodietetyk, trener fitness

Jeśli zwykła joga cię nudzi, spróbuj PiYo, czyli połączenia pilatesu i jogi. To autorski program amerykańskiej trenerki Chalene Johnson, która stworzyła trening dostosowany do każdego, bez względu na wiek czy poziom aktywności fizycznej. Zobacz na wideo, jak ćwiczy się PiYo.

PiYo to połączenie jogi i pilatesu. Poznaj efekty i zasady ćwiczeń
fot: thinkstockphotos.com Po jednym treningu PiYo spalisz od 250 do 400 kCal.

Na trening, będący połączeniem jogi, pilatesu i ćwiczeń kardio, składają się dynamicznie wykonywane elementy siłowe, wytrzymałościowe i rozciągające. Ćwiczenia wzmacniają siłę mięśni całego korpusu i zwiększają ich elastyczność. Jest to jeden z niewielu programów, który nie wymaga użycia sprzętu.

Trening jest rozpisany na 60 dni z przerwą na jeden dzień odpoczynku w tygodniu, i podzielone na 7 bloków tematycznych, które przeplatają się w trakcie trwania programu. Dzięki temu mięśnie mają czas na regenerację, a trening jest zawsze ciekawy.

Pierwszy blok ćwiczeń PiYo zawiera podstawy i przedstawia poprawne wykonanie najistotniejszych pozycji, które będą pojawiały się w ciągu dwóch miesięcy trwania programu.

Kolejne bloki to wzmocnienie dolnych i górnych partii ciała. Następnie pojawiają się ćwiczenia kardio. Zastosowane są płynne, ale dynamiczne ruchy jogi w umiarkowanie szybkim tempie w połączeniu z ćwiczeniami zwiększającymi siłę.

Kolejny blok to 25 minutowy zestaw ćwiczeń interwałowych, które wspaniale rzeźbią ciało. Po nim jest trening wytrzymałościowy, który przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, angażując każdy mięsień. Ostatni to trening modelujący.

Korzyści z treningu PiYo

Zamiast jednostajnych ćwiczeń i długiego utrzymywania pozycji, program PiYo wprowadza dynamiczne sekwencje, dzięki czemu nie jest monotonny. Spala tkankę tłuszczową, rzeźbi i ujędrnia ciało, a przy tym pozwala zredukować stres i minimalizuje dolegliwości bólowe, które wywołują ćwiczenia o wysokiej intensywności.

Przy niskim poziomie intensywności mięśnie się rozciągają i wzmacniają, natomiast umiarkowanie szybkie i płynne tempo pozwala nie tylko wysmuklić sylwetkę, lecz także spalić mnóstwo kalorii.

Kto może ćwiczyć PiYo?

Program polecany jest dla osób, które z różnych przyczyn nie mogą pozwolić sobie na zajęcia o wysokim poziomie intensywności. Idealny dla tych, którzy lubią łączyć ćwiczenia statyczne z elementami dynamicznymi.

A teraz czas na pierwszy trening PiYo! [WIDEO]



Źródło: miesięcznik "Zdrowie" Aktualizacja: 14.10.2016 14:51
Zobacz także